15 april 2006

Pest eller Kolera?

Tänkte roa mej själv lite. Ni hajar nog vad det är jag gör. Varning, det är ytligt och jättefjantigt, men jag har tråkigt så here comes...

Per Gessle eller Tomas Ledin, då blir det Per Gessle. Tomas Ledin är det mest creepy Sverige drabbats av i inhemsk musikväg näst efter Carola och Christer Sjögren. Släpp hästarna fria och lås in Tomas i stallet istället. För helsike!

Höger eller Vänster? Vänster, vänster och åter vänster. Jag är impregnerad med humanism och jämställdhet och har ingen förståelse alls för kapitalism och folk som har mer pengar än vad de och deras släkt i åtminstone fyra generationer framåt nånsin skulle kunna göra av med och ändå inte delar med sej. Alltid Rött, Alltid Rätt som Pimme sa.

Stockholm eller Göteborg, det är lite hemskt att erkänna, västkusting som jag är, men jag gillar faktiskt Fjollträsk. Mest för att jag har lite släkt och så där, men det har jag ju i Götet också nuförtiden, och för att jag hittar där. I Göteborg hittar jag till SKF, via spårvagn, och till Nordstan. Och Liseberg/Scandinavium såklart, men det är ju ren instinkt. Men helst av allt skulle jag vilja bo i Malmö. Förklaring hittas här och här.

Age of Empires eller Settlers då? Settlers. Settlers har jättesöta små gubbar och jättegulliga små hus. Och mysig musik. Age of Empires är kul men inte lika kul som Settlers.

Nokia eller SonyEricsson? SonyEricsson. Jag har haft samma mobil i snart fyra år och även om jag ignorerar den nästan jämt så fungerar den riktigt bra. Jag gillar menyerna. Nokia är jobbiga. Tobbes mobil tillexempel, är ett jättebra exempel på dysfunktionalitet. Men den ska väl mest vara snygg antar jag...

Carola eller Tomas Ledin? Jag dör hellre. Det är som att välja mellan Bush den äldre och Bush den yngre. Det går inte, det är lika illa vilket som.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får förklara för mig hur humanism och jämställdhet INTE går ihop med annat än vänster. O'boy!