10 april 2006

Tjejsnack v.15

Vecka femton, Påskpynt:

Målar ni ägg hemma hos er till påsk?
Näej, men vi gjorde när jag var yngre.
Äter du mer ägg än vanligt till påsk? Inte alls. Jag äter inte ägg, bara nerblandat i saker och som sås till Spaghetti Carbonara. Jag har aldrig förstått ägg.
Går du i kyrkan i påskhelgen? Nej, jag är aktiv ateist/deist. Enda gångerna jag går i kyrkan är skolavslutningarna och sist jag var i kyrkan lyckades jag och Sofie låsa in oss i predikstolen. Jag och kyrkor går inte ihop,
Äter du lamm till påsk? Lamm?
Vad betyder påsken för dej, en religiös högtid eller en mysig inledning på våren? Ingetdera. Påsk är lika med lov, lov är lika med ledigt, och eftersom våren äntligen börjar hitta hit betyder ledig skejta. Mycket. Jag längtar.

Länk till Tjejsnack

Inga kommentarer: