28 april 2006

Tajming, det handlar om tajming

Idag åkte jag longboard till skolan. För jag gör det när det är varmt nog och jag kan känna på mej att det inte kommer börja regna innan jag ska hem igen. Longboard plus regn är en dålig idé. Men idag skiner solen.

Världens godaste skolmat också, kycklingschnitzel med potatisgratäng, stekt potatis, morötter och nån mystisk artificiell jos. Jag har inte ätit så god skolmat sen sist vi fick köttfärssås, minst. Men schnitzel slår köttfärssås. Och det suger verkligen att blogga i skolan. För att jag inte ska drabbas av dåligt samvete, och se lite allmänt upptagen ut, sitter jag och läser om scientologi och kabbalah på Wikipedia parallellt med bloggandet. Jag känner mej mycket splittrad och förvirrad av det hela. Oerhört. Scientologi, föressten, är något av det mest flippade jag någonsin läst om. Massa grejs om rymdvarelser och inre själar och grejer. Plus att de verkar tro att psykologer är det ondaste som finns. Hmm, intressant...

***
Nu har jag suttit här i över en halvtimme, jag dör av tristess.
Hejdå.

Inga kommentarer: