9 april 2006

Fanta Fläder

Jag håller mej vaken med Fanta Fläder och Matchbook Romance till ingen nytta alls. Kan ju bifoga de tio senaste låtarna som snurrat upp i högtalarna, bara för att säkert inte ha varit helt meningslös. Föressten, det är bakvänd ordning, senaste låten kommer först. (Intresseklubben blir extatisk och springer tre varv rung Kaknästornet)
  • Monsters - Matchbook Romance. Sprutt på hög nivå, introt borde kunna göra vem som helst nervös. Inte Teenage Wasteland-nervös, men nåt i den stilen...
  • Whirlwind Reaper - Sahara Hotnights. Snygg låt. Mycket snygg. Osedvanligt låg bpm tycker jag, men det är ett bra underfundigt experiment mellan ilsk ballad och ilsk låt i övrigt. Jäkla flummare jag är va?
  • Yearbook - Hanson. Jävla snyftare. Jag blir alltid så sjukt sentimental av Hanson, och det är inte bra mitt i natten. Borde radera låtfan, men det kan jag inte med.
  • Hold The Line - Toto. Måste jag ens säja något? Hold. The. Line. Om man inte känner igen det introt har man nog aldrig liksom rotat igenom musikhistorien ordentligt. Och då bör man göra det. Bums!
  • Soul Meets Body - Death Cab For Cutie. Dom ska till Roskilde. Jag är pank. Kombinationen av de två faktorerna gör mej jäkligt upprörd. Plus att mamma inte skulle släppa iväg mej dit. 'Nuff said.
  • Overkill - Colin Hay. Ett av de bästa Scrubs-avsnitten jag sett. Och den låten är med där. Det var anledningen till att jag började lyssna på Colin Hay, och jag är nog inte den enda som hittat honom den vägen.
  • Celebration - Koll and the Gang. Uj. Uj. Uj! Jag förstår inte. Hur hamnade den här? Den är okej mitt i natten på avslutningsfester i nian och liknande. Inte mitt i natten när man sitter ensam och blogar för att inte somna. Burr!
  • The Infanta - The Decemberists. Jag ryser! Jag ryser och hela ryggraden skruvar och snurrar ett helt varv i ren extas, jag älskar denhär låten. Den manglar mej, den krossar och existerar!
  • Bara För Mycket - Tjenare Kungen. Okej, det är väl Pimme som har skrivit låten tror jag, eller minns jag fel? Hursomhelst. Fin låt, och den känns på riktigt, det är inte en plattityd i punkförpackning. Filmen är grym.
  • Stay - Alison Krauss. Ensemblelåt som jag faktiskt inte hann tröttna på, och den är fin. Riktigt fin. Framfördes på Mukon i torsdags också, i en pianovariant, vette tusan om inte den var ännu bättre. Mycket fin countryballad iallafall.

Inga kommentarer: