21 april 2006

Nattliga Undringar

Kom just på att jag inte informerat mjällen om att jag inte kan repa nästa helg, eftersom jag har lyckats få provjobb på laxbutiken. Toppe, verkligen. Men depp eftersom vi inte repat på hela denhär veckan eftersom Johanna har varit på Lanzarote. Hon borde komma hem nu inatt, hoppas att hon inte är jättebrun. Då är jag den enda av oss som inte är solbrun eftersom Lovisa redan har varit på Teneriffa och Mimmi fortfarande har solbränna kvar sen evighetsvistelsen i Argentina i julas. Hursomhelst, rep var det. Inget repande i helgen heller, som det verkar för Mimmi har dansuppvisningar och Johanna är säkert allmänt restrött. Och sen kan inte jag nästa helg. Fast det är förståss mindre fel att repa utan basist än utan trummis eller gitarrist. För jag är liksom mer en förstärkning och ett komplement. och en jävle på att baka kladdmuffins, men et låssas vi inte om. Alltså är jag mindre nödvändig. Visst, det låter jättetunt utan bas men det går åtminstone att repa. Vi har försökt repa utan trummis en gång och det gick inte, och vi har inte ens försökt utan Johanna.

Jag är oviktig. Ynk.

Fast det är bara ett av mina nattliga "jag är värdelös"-anfall. Jag får såna ibland. Botas enklast med Simon & Garfunkel och avslagen Sprite sen förra helgen. De senaste två dagarna har mitt sockerintag varit helt enormt, och jag får fan dåligt samvete mot mej själv. Det vore så kul att kunna se sej i spegeln utan att ögonen direkt dras till tusen röda prickar i ansiktet. Och jag får inte färre finnar av att äta en massa choklad och dricka läsk. Från och med nu är det Jordgubbsfil som gäller. Jag hatar fil, och jag gillar inte youghurt men jordgubbsfil är mums.

Hatar min hud. Hatar, hatar, hatar. Hade jag varit en karaktär i en bok eller tonårsfilm hade jag antingen varit den underliga tjejen som alla tyckte var skrämmande, mobboffret, eller den fula med glasögon som blir snygg om hon fixar håret och slutar ha pösiga jeans (se She's All That). Bortsett från att jag inte har glasögon då. Jag skulle få göra en hudtransplantation istället.

Jag är ytlig jag vet, men jag är trött på alla mina jävla finnar nu. Kan jag inte slippa dom efter sju år? Förihelvete! Det spelar ingen roll om jag låter bli att pilla på dom, så sårpillare jag är, de försvinner ändå aldrig.

Note to self: Lyssna aldrig på Håkan Hellström mitt i natten, leder bara till självkritiska blogginlägg och högt sockerintag.

Två dagars godiskonsumtion:
  • En halv påse Riesen-kolor
  • En halv 200 grams chokladkaka
  • Lite av mammas mörka lyxchoklad
  • Två glas jätteavslagen Sprite
  • Överblivet påskgodis
Skäms på mej.

Dagens häftiga intro: Hold The Line - Toto (som föressten har världshistoriens absolut töntigaste bandnamn näst efter Galta-Göstas Dansband. Toto? Vad tänkte dom på? Antagligen hunden i Trollkarlen från OZ, men det är inte ens ett ynka uns roligt. Frågan omformuleras till vad sjutton hade de rökt? Jag får fråga lillebror, när jag har benådat honom. Är det nån som vet onödiga saker om musik så är det nog han. Viss sorts musik. Typ pop och klassisk rock som Stones. Godnatt.)

Word Verification: puzluhgq

Inga kommentarer: