25 april 2006

Läslus i högform

Jag är omänskligt trött. Det är i och för sej alldeles självförvållat, men likförbaskat irriterande. Jag gick kanske och la mej lite sent igårkväll, klockan rotade sej mot elva. Så tänkte jag läsa lite, en bok som jag inte läst på tusen år. Klart som fan att jag inte kunde släppa den. Bara lite till, bara lite till. Så sitter man där klockan tjugo i två på natten och konstaterar att väckarklockorna ringer om fem timmar. Men det är en ruskigt bra bok. Det är väldigt länge sedan jag läste den, när jag tänker efter. Jag är en omläsande människa, jag har böcker som jag läst över tio gånger och fortfarande tycker lika mycket om. Just denhär boken har jag inte läst på över två år... den blev kvar när jag flyttade. Och först nu är den återhämtad. Eller hur man nu ska säj.

Engelska om en halvtimme. dags att borsta håret och tänderna kanske. Fast håret.. jag ser ändå ut som en rotborste så fort jag tar av mej mössan. Och min lugg är nästan inte för lång heller, det är bara det att om man är en shoegazing kind of person så faller den ner i ögonen. Gravitation, vettu.

Är det jag som ska ha fika på repet? Isåfall får det bli bullar. Fast har jag lite tur är det Lovisas tur. Men turen och jag kommer oftast inte alls överrens.

Ängel i Grön Klänning, läs den, läs den, läs den!

Inga kommentarer: