5 april 2006

Talkshow Soundalike

Scenariot är följande: Jag påväg till Liljedahls med en bas på ryggen och sittandes på Alex pakethållare var jag lite allmänt tjoig och tjoade nåt i stil med "go ES go ES!". Alex suckar och säjer; "Du är som Ricki Lake, fast lång". Jag fnyser och påpekar att han ska vara snäll för att i nästa sekund komma på att jag inte förstår vad han menar.

"Jo alltså, det är såna saker de skriker i publiken där"

Jag suckar i mitt stilla sinne, ångrar att jag frågade, och tjoar vidare, och får in envägsdiskussionen på Ellen Degeneres som min lille bror kollade på varje dag när vi var i fjällen. Jag är ett gullpucko. Verkligen.


(ES, alltså Estet. Det enda vettiga gymnasieprogrammet om man är kreativ, sprallig och en blyg pratkvarn, som jag. Sen att éS är ett skateskoföretag, det är en helt annan veva. Jag har såna skor. Dom är bruna och lite luddiga. Väldigt trevliga, dock. Föressten, få cyklar har bekväma pakethållare, min cykel har en gul låda, Alex cykel har en bekväm pakethållare.)

Tappade jag tråden nu?

Inga kommentarer: