23 april 2006

Reminder

Jag har ju haft ett par brädor nu. Och på alla utom de tre första har grippan blivit lite av ett klotterplank. Första veckorna, när den är ny tänker jag alltid att jag ska låta bli att kladda på den, jag vet ändå vad som är bak och vad som är fram. Men sen lyssnar jag på någon låt och hittar en text och tänker att "detdär måste jag skriva". Men bara det, inte mer. Jag skriver aldrig framför de främre truckskruvarna heller. Vet inte varför förutom att brädan känns helt obalanserad då. Tyngden ska ju vara på tailen liksom. Helst ska eventuellt kladd vara jäms med baktrucken eller på tailen. Så är det bara. Och det ska inte vara kladd, det ska vara lite halvgenomtänkt. Den aktuella plankan har blivit besudlad med refrängen ur Hear You Me. Som delvis återfinns högst upp här på sidan. På precis rätt ställe dessutom. Jäms med truckskruvarna. Hur artsyfartsy får man bli? Jag är knäpp.

Men mitt grippkladd, om det är genomtänkt och något klokt, får mej att koncentrera. Reagera. Och sålänge det funkar, vem bryr sej? Välkommen till bloggen som avhandlar ämnena som får intresseklubben att sprängas.

Inga kommentarer: