26 april 2006

Faller

Ibland drömmer jag att jag kastar mej ut i livet utan kontaktnät och verklighetsanknytning. Det slutar alltid på samma sätt.

Jag faller...

Faller...


Fattar ni, jag behöver er. Allihop. Ni är fina!

Eskilstuna, UngVänsters riksting eller vad det hette. Jag och Tove ska välta den stan på kristiflax, haha. Och hon är ordinarie så hon får ta ansvar för allt knäppt jag säjer vid officiella tillfällen. Men det ska bli kul, det ska det. Och det vore finurligt att känna att man påverkar, for once. Inte ofta det känns som om jag lyckas med det. Jag bara pratar och pratar. Ideérna flyger fortare än låtarna i mitt huvud, de jag aldrig lyckas fånga in.

"I always believed in Futures, a hope for better in November." Nu fattar jag, mitt tröga nöt vad Jimmy Eat World ville med den textraden. Låten, och albumet, släpptes 2004. I november 2004 var det val i den stora demokratin i väst. Tyvärr blev det inte som de hoppades, men det gör inte en bra låt sämre, tvärtom.

Så dagens låt är alltså: Futures - Jimmy Eat World

Inga kommentarer: