23 april 2006

Nattliga Promenader

Hmm ja.

Efter ett lösryckt meddelande på msn igår om fest i Daniels stuga nere på stranden funderade jag en stund, åt lite tacos och stack dit. Jag blev ganska stolt över mej själv, jag kan skippa sånt hur lätt somhelst bara för att "tänk om de har stuckit när jag kommer dit, och tänk om där bara är en massa jobbiga människor" och så vidare. Men eftersom vissa människor tycker att vattenpipa med äppelsmak är festens epicentrum, och en vattenpipa inte är sådär extremt flyttbar så kändes det lugnt. Lite virrig blev jag iallafall när jag cyklade ner till standen och hittade en stor hög med fjortisar vid Grottan. Vattenpipan var iallafall där den skulle vara, och folket med. Jag lyckades hamna mitt emellan Moa och Anders i en ilsk debatt om exakt hur töntigt det är att feströka. Tog Moas parti, för det är töntigt att feströka, men det är å andra sidan ett frivilligt val, sålänge folk runtikring inte blir offer för passiv rökning. En eld hade tillfixats, den hette Jasmine, och det fördes loggbok över den och folklivet i stort. Haha. Det var ganska kallt, men först gick jag på promenad med Sandra, och sen skulle hon av nån dum anledning sova och jag hade inget att göra så Alex tyckte att jag skulle promenera med honom också. Okej, efter lite tjat. Han var lite halvlullig så jag tänkte att vi går nog inte så långt. Det gjorde vi inte heller, för allting är relativt, men från Beach House hela vägen utmed strandkanten till bryggan, ut på bryggan, in igen och in bland badstugorna vid Knölaberget. Gå i beckmörker utmed staketet längs hålan som är där och sen asfaltsvägen utmed stranden hela vägen tillbaka. Det var ingen kortpromenad egentligen. Vi passerade dessutom fjortishögen tre gånger, och det var fler poliser där för varje gång. Trevligt iallafall. Alex är schysst, och jag är lättpratad.

-När man har druckit öl kan man gå hu långt som helst. Man blir inte trött.
-Jag behöver inte öl, jag kan gå hur långt som helst bara jag är inne i en tillräckligt intressant diskussion.

Det är lite Hedda i ett nötskal. Intressanta diskussioner. Sen satt jag i en våningssäng och pratade med Anders och spelade gitarr tills jag höll på att somna klockan ett och cyklade hem. Då hade Jasmine (elden) blivit en halv liten påskbrasa, fast en vecka försent.

Idag är det halvmulet. Bs Boardslide, anyone?

Inga kommentarer: